Студенти спеціальності «міжнародне право та міжнародні відносини» разом із студентами-консультантами ЮК «Астрея» Факультету права та міжнародних відносин Київського університету імені Бориса Грінченка, в рамках вивчення теоретичного блоку права, відвідали Головне територіальне управління юстиції в місті Києві та познайомилися з основними напрямами діяльності юстиції: державною виконавчою службою, державною реєстрацією актів цивільного стану, нотаріатом, фінансовим та матеріально-технічним забезпеченням міської юстиції тощо.
Станіслав Куценко – начальник Головного територіального управління юстиції в м. Києві разом із своїми колегами розповіли усім присутнім про історію створення юстиції, завдання, функції та основні напрями діяльності. Престижність і преваги професії юриста, державного службовця та посадовця. Зокрема, Рада Дашутіна – начальник відділу державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у місті Києві познайомила студентів з особливостями діяльності київських РАЦСів і повідомила, що в Столиці діє 10 відділів державної реєстрації актів цивільного стану разом із Головним управлінням, сектором архівної роботи та відділом реєстрації смерті – 13. Реєстрація народження людини, вибір імені, одруження, розлучення, а також реєстрування факту смерті до початку ХХ століття були прерогативою церкви. Відтоді й донині в нашій країні за всі значущі в житті людини події відповідають відділи державної реєстрації актів цивільного стану – РАЦСи, що функціонують відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану». Починаючи з 2015 року, згідно із наказом Міністерства юстиції України №1187/5 «Про запровадження пілотного проекту щодо подання заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану через мережу Інтернет» в електронному режимі можливо оформити заяву на отримання свідоцтва: про шлюб, про розірвання шлюбу на підставі судового рішення (при умові відсутності дітей) за спільною згодою, про народження дитини, про зміну імені, про смерть, про повторну видачу свідоцтва, а також заяву про надання витягів з Державного реєстру актів цивільного стану громадян. Крім того, через веб-сайт можливо надіслати скан-копії документів, оплатити послуги, попередньо записатися на відвідування відділу РАЦС, а також отримати онлайн консультацію від спеціаліста. Наприкінці липня 2016 року в Україні стартував пілотний проект «Шлюб за добу», завдяки якому пари тепер можуть не чекати цілий місяць, а одружитися вже через 24 години після подачі всіх потрібних документів. Першими стартували у проекті наближені до зони проведення АТО – Херсон, Маріуполь, Сєвєродонецьк, а також туристичні міста – Київ, Львів і Одеса. Натомість, міністр юстиції України Павло Петренко нещодавно поінформував на своїй сторінці у Фейсбуці, що ще 22 міста та одне село приєдналися до пілотного проекту «Шлюб за добу». «Наше завдання - сучасні і комфортні сервіси для всіх громадян, незалежно від того живуть вони в мегаполісі, маленькому містечку чи в селищі. Сьогодні послуга доступна вже в 58 населених пунктах, де без зайвої паперової тяганини та очікувань одружилася 21 тисяча пар. Любіть один одного, а про документи подбає Мін’юст!» - написав посадовець.
Кирил Міненко – начальник Управління з питань нотаріату познайомив усіх відвідувачів заходу із особливостями нотаріальної діяльності. В місті Києві діє 21 нотаріальна державна контора, в області 61 (по Україні 766) та Київський державний нотаріальний архів. Києві та Київській області налічується 1572 приватних нотаріуси. Всього по Україні – 5625. 31. Саме нотаріат України відіграє важливу роль у здійсненні правозахисної та правоохоронної функцій держави, направлений на захист прав і законних інтересів громадян та юридичних осіб, запобігання правопорушенням. Інституту нотаріату в правовій державі приділяється одна з ключових ролей не тільки в наданні правової допомоги фізичним та юридичним особам і в забезпеченні їхньої правової безпеки, але й у запобіганні спорів між учасниками договірних відносин. Участь нотаріуса при розробці умов угоди перед її практичним виконанням дозволяє уникнути виникнення спорів про право між сторонами щодо укладеного і нотаріально засвідченого правочину, а також робить їх відносини більш стабільними і передбачуваними, особливо в умовах ринку. Участь нотаріуса дозволяє забезпечити кожну зі сторін правочину правовим захистом уже на стадії оформлення права і договору, у той час як судовий захист може знадобитися пізніше, на стадії спору. Нотаріат значно полегшує встановлення обставин справи в судовій процедурі, оскільки юридична чинність виданих нотаріусом документів надзвичайно висока. І хоча закон не дає переваг ніяким доказам (згідно з цивільним процесуальним законодавством України), проте нотаріальні документи мають визначені особливості. Вони об’єктивно викликають довіру суду, оскільки видані незалежною, безсторонньою, компетентною особою, не зацікавленою в результаті спору. І якщо можна заперечувати факти, підтверджені показаннями одних свідків за допомогою показань інших, то зміст більшості нотаріально оформлених документів можна оспорювати тільки шляхом пред’явлення відповідного позову, наприклад, про визнання недійсним заповіту, свідоцтва, договору тощо.
Очільники міської юстиції повідомили усім присутнім про те, що всі студенти-правники мають чудову можливість пройти стажування та практику на базі міських управлінь та відділів юстиції з перспективою працевлаштування на державну службу у майбутньому.