17 травня 2019 року, в рамках діяльності Центру юридичної деонтології, відбулася зустріч з працівниками Центру надання адміністративних послуг Оболонської РДА в м. Києві. На Факультет права та міжнародних відносин Київського університету імені Бориса Грінченка завітали ЛіліяБоршуляк – начальник управління – адміністратор управління (Центру) надання адміністративних послуг Оболонської в місті Києві державної адміністрації, Святослав Паримський – заступник начальника управління – начальник відділу – адміністратор відділу прийому суб’єктів звернень управління (Центру) надання адміністративних послуг Оболонської районної в м. Києві державної адміністрації, Олена Фастунова – в.о. завідувача сектору з юридичних питань управління (Центру) надання адміністративних послуг Оболонської районної в м. Києві державної адміністрації та Ірина Овчіннікова – заступник начальника відділу – адміністратор відділу прийому суб’єктів звернень управління (Центру) надання адміністративних послуг Оболонської районної в м. Києві державної адміністрації.
Лілія Боршуляк виступила із презентацією, звернувши увагу студентів на тому, що більше ніж 50 мільйонів громадян України щороку звертаються за отриманням тих чи інших адміністративних послуг. І поки що, на жаль, ця система не працює, як треба. Люди готують купу довідок та витрачають безліч зайвого часу, який вони могли би використати на щось більш корисне і важливе для себе.Кожен українець заслуговує отримувати якісні швидкі адміністративні послуги з мінімумом документів та часу і, звичайно, хорошим сервісом. Як казав колись Герхард Шредер, бігати мають дані, а не громадяни! І ми вже рухаємось у цьому напрямку. Станом на травень 2019 року в Україні вже функціонуєпонад750 сучасних центрів надання адміністративних послуг, і їхня кількість постійно збільшується. Якісні та сучасні адміністративні послуги така ж невід’ємна частина нас, як доступна медицина чи освіта. У 2012-му в Україні налічувалося всього 45 ЦНАПів, а за підсумками 2018-го їх уже налічувалося 746. Дуже важливо, підкреслила начальник управління, що йдеться не тільки про збільшення кількості, а й про підвищення якості та швидкості надання послуг.
У місті Києві діє 41 ЦНАП, як постійно діючі органи або структурні підрозділи місцевої адміністрації, в яких за принципами єдиного вікна можна швидко та зручно отримати якісні адміністративні послуги. З вересня 2018 року у структурі Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації утворено структурний підрозділ зі статусом юридичної особи публічного права – Управління (центр) надання адміністративних послуг Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації, основними функціями якого залишається надання адміністративних послуг через адміністратора шляхом його взаємодії з суб’єктами надання адміністративних послуг: управлінням праці та соціального захисту населення; відділом з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб підприємців; відділом з питань реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб; архівним сектором; відділом обліку та розподілу житлової площі; управлінням будівництва, архітектури та землекористування, відділу у справах сім’ї, молоді та спорту; органом приватизації державного житлового фонду управління ЖКГ; службою у справах дітей тощо.
Святослав Паримський наголосив на тому, що кількість прийнятих і розглянутих заяв Оболонським ЦНАПом у 2019 році, у порівнянні з 2017 та 2018 роками збільшилася майже вдвічі і складає, майже, 70 тис. заяв у поточному році. Левова частка заяв стосуються питань реєстрації місця проживання, різних послуг державної міграційної служби та реєстрації фізичних і юридичних осіб підприємців, приватизації тощо. Планується, до кінця 2019 року, запровадити адміністративні послуги, суб’єктами надання яких є РАЦС та МВС, зокрема факту народження / смерті особи, зміни прізвища, обміну старого посвідчення водія на нове, отримання нового посвідчення водія у зв’язку із втратою чи викраденням, обміну посвідчення водія у зв’язку зі зміною особистих даних власника, державної реєстрації нового транспортного засобу та перереєстрації транспортного засобу у зв’язку зі зміною анкетних даних власника (без огляду експерта).
Олена Фастунова та Ірина Овчіннікова звернули увагу студентів та викладачів на тому, що невід’ємною складовою розвитку та удосконалення сфери надання адміністративних послуг є втілення в життя децентралізації, і у першу чергу, через розвиток людського потенціалу. Невід’ємною складовою цього розвитку є наближення послуг до людини та надання якісних сервісів, зокрема й адміністративних послуг. Центри надання адміністративних послуг є обличчям влади у громадах. Тому розбудова системи ЦНАПів є маркером успішності реформи.
Між керівництвом Факультету права та міжнародних відносин та Центру надання адміністративних послуг.